Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD
společnosti
ECMate s.r.o.,
se sídlem Železná 7, č. p. 681, 619 00 Brno,
IČ 4535006,
zapsaná v obchodním rejstříku Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 90459
pro prodej zboží, přístup a užití webových stránek www.gunnar.cz
(dále jen „prodejce“)
Čl. I - ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tento reklamační řád je součástí Obchodních podmínek prodejce uveřejněných na jeho webových stránkách www.gunnar.cz a k nahlédnutí v tištěné podobě na jeho pobočce.
2. Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti, které vznikají mezi kupujícím a prodávajícím v rámci práv z vadného plnění prodejce ve smyslu § 2165 a násl. OZ.
3. Pro účely tohoto reklamačního řádu se kupujícím rozumí zejména koupěchtivý spotřebitel ve smyslu § 419 OZ
Čl. II - PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
1. V souladu s § 2169 OZ má kupující, jemuž bylo vadně plněno tyto práva z vadného plnění:
a. výměna,
b. oprava,
c. odstoupení od kupní smlouvy,
d. přiměřená sleva z kupní ceny.
2. V souladu s § 2169 OZ a § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele má kupující právo v rámci reklamačního protokolu zvolit jím preferovaný způsob vyřízení reklamace.
3. Kupující bere na vědomí, že prodávající si vyhrazuje právo zasáhnout do výběru kupujícího v případě, kdy bude jím preferovaný způsob řešení reklamace hrubě nepřiměřený k nákladům, jež bude nucen vynaložit prodejce.
4. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující žádat zejména v případech, kdy potřetí reklamuje vadu stejné povahy či počtvrté vadu různé povahy. Kupující může žádat odstoupení od kupní smlouvy i v případě, kdy bude předmět koupě vykazovat celou řadu vad.
5. Reklamace je bezplatná. Prodávající ve smyslu § 1924 OZ uhradí toliko účelně vynaložené náklady.
Čl. III - REKLAMAČNÍ ŘÍZENÍ
1. V souladu s § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele vyplní prodávající s kupujícím, jež uplatňuje svá práva z vadného plnění reklamační protokol, kde kupující zejména popíše vady, které reklamuje a způsob řešení, který preferuje. Prodávající je povinen pravdivě a řádně vyplnit datum podání reklamace a stav předmětného zboží. Kupující je oprávněn žádat kontrolu a opravu informací uvedených v reklamačním protokolu.
2. Lhůta pro vyřízení reklamace ve smyslu § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je 30 dnů. V případě porušení této lhůty má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit.
3. Prodávající je povinen vystavit kupujícímu vyjádření k vyřízení reklamace, a to s odůvodněním v případě zamítnutí reklamace a s popisem provedených úkonů v případě uznání reklamace.
4. Prodávající umožňuje využít práva z vadného plnění distančně, a to detailním popisem vad a výběrem preferovaného způsobu vyřízení reklamace zaslaného emailem na kontaktní emailovou adresu prodejce, tj. kontaktuj@ecmate.cz a zasláním předmětného zboží na adresu prodejce, tj. ECMate s.r.o..cz, Železná 7, č. p. 681, 619 00 Brno. Pro případ poškození zboží přepravcem doporučuje prodejce fotograficky zdokumentovat stav zboží před zabalením a odesláním přepravci.
5. Datem uplatnění reklamace v případě distančně uplatněného práva z vadného plnění je datum, kdy spotřebitel od přepravce převezme předmětné zboží.
Čl. IV - ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Tento reklamační řád se řídí platnými a účinnými právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele. V případě rozporu ujednání tohoto reklamačního řádu s ustanovením právního předpisu se užije ustanovení právního předpisu, které se nejvíce blíží smyslu ujednání tohoto reklamačního řádu.
V Brně dne 1. 5. 2022